Page 7 - سند راهبردی دبیرستان فرزانگان
P. 7

‫تأسفانه ازسالهای قبل اطلاعاتی در دست نیست‪.‬‬

                      ‫‪670‬‬         ‫کادر اجرایی‬  ‫دانش آموز‬  ‫نیروی انسانی‬
               ‫‪45‬‬                   ‫دبیران‬       ‫معلم‬
               ‫‪140‬‬                                        ‫(سال تحصیلی ‪)98-99‬‬
                           ‫افتخارات‬

                                      ‫‪ 758‬رتبه برتر‬

               ‫درالمپیادهای ملی وبین المللی –کنکورسراسری‪ -‬مسابقات قرآنی‪-‬مسابقات علمی وپژوهشی‬
                                       ‫مسابقات فرهنگی و هنری ‪-‬مسابقات ورزشی‬

 ‫مدیریت مرکز فرزانگان تهران ازسال ‪ 57‬تا ‪ 62‬برعهده سرکار خانم ناهید مصلحی بودکه هم اکنون در واحد پژوهش مرکز در‬
 ‫حال فعالیت میباشند‪ .‬از سال ‪ 62‬تا ‪ 79‬نیزمدیریت مرکز را سرکار خانم خیریه بیگم حائری زاده برعهده داشتن دو سال ‪79‬‬
‫سرکار خانم مهناز آزاده و سال ‪ 81‬تا ‪ 84‬سرکار خانم مرجانه نعیمی عهده دار اینمسئولیت بودند‪ .‬ازسال ‪ 85‬تا ‪ 86‬سرکارخانم‬

   ‫اشرف منظم با حفظ سمت معاونت آموزشی و پرورشی سمپاد در این جایگاه بودن دو سال ‪ 86‬سرکار خانم الهه خطیبیان‬
 ‫به مدت یکسال و مجدداً سرکار خانم منظم از سال ‪ 86‬تا ‪ 88‬این مسئولیت را عهده دار بودند‪ .‬خانم فخر از سال ‪ 88‬تا ‪ 92‬و‬

           ‫بعد خانم رضایی ا ز سال ‪ 93‬تا ‪ 95‬و از سال‪ 95‬تاکنون سرکار خانم طاهره کردی سکاندار این مسئولیت هستند‪.‬‬

                                                        ‫اهمیت ضرورت تدوین سند راهبردی‬

‫اهمیت تدوین برنامه راهبردی نظام تعلیم و تربیت به حدی است که عموم نظام های آموزش و پرورش کشورها به این اهتمام‬
‫ورزیده اند‪ .‬در کشور ضرورت تدوین سند راهبردی نظام تعلیم و تربیت از دهه ‪ 60‬شمسی تحت عنوان تغییر بنیادین نظام‬
‫آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت‪ .‬مقام معظم رهبری از ابتدای دهه ‪ 70‬لزوم برنامه ای مبتنی برآموزه های دینی‬
‫و فرهنگ ایرانی اسلامی را برای حذف نظام آموزشی تقلیدی تأکید فرمودند همچنین اصول و سیاست های حاکم بر برنامه‬
‫های توسعه پنج ساله توسه‪ ،‬به ویژه برنامه توسعه چهارم کشور‪ ،‬تدوین سند ملی آموزش و پرورش را مصوب نمود‪ .‬خوشبختانه‬
‫این تلاش ها منجربه تدوین و تصویب سندتحول بنیادین درسال ‪1390‬توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی شد‪ .‬بی تردید این‬
‫سندکلان تا زمانی که اجرا نشود‪ ،‬دستیابی به اهداف آن غیرممکن و محال است و این سند همانند ده ها سند کشور درکتابخانه‬

                                                                           ‫ها و لابه لای سایر اسناد بایگانی می شود‪.‬‬

‫ما در دبیرستان فرزانگان برآنیم تا با الهام از اسناد فرادستی به ویژه سند تحول بنیادین و اساسنامه سازمان ملی پرورش استعداد‬
‫های درخشان‪ ،‬درقالب یک سندراهبردی چارچوبی برای علمی ساختن تفکر راهبردی و مدیریت عملیات برای حصول به نتایج‬
‫مطلوب دبیرستان با ویژگی های مشخص(‪ ، )1‬اندازه پذیر(‪ ، )2‬قابل حصول(‪ ، )3‬واقع گرایانه(‪ )4‬و زمان مند(‪ ،)5‬برنامه ریزی نمائیم‪.‬‬

‫‪1- Specific‬‬
‫‪2- Measurable‬‬
‫‪3- Attainable‬‬
‫‪4- Realistic‬‬
‫‪5- Timely‬‬

               ‫سند راهبردی دبیرستان فرزانگان(‪)1‬‬
                                  ‫‪7‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12