Page 7 - سند راهبردی دبیرستان فرزانگان
P. 7
تأسفانه ازسالهای قبل اطلاعاتی در دست نیست.
670 کادر اجرایی دانش آموز نیروی انسانی
45 دبیران معلم
140 (سال تحصیلی )98-99
افتخارات
758رتبه برتر
درالمپیادهای ملی وبین المللی –کنکورسراسری -مسابقات قرآنی-مسابقات علمی وپژوهشی
مسابقات فرهنگی و هنری -مسابقات ورزشی
مدیریت مرکز فرزانگان تهران ازسال 57تا 62برعهده سرکار خانم ناهید مصلحی بودکه هم اکنون در واحد پژوهش مرکز در
حال فعالیت میباشند .از سال 62تا 79نیزمدیریت مرکز را سرکار خانم خیریه بیگم حائری زاده برعهده داشتن دو سال 79
سرکار خانم مهناز آزاده و سال 81تا 84سرکار خانم مرجانه نعیمی عهده دار اینمسئولیت بودند .ازسال 85تا 86سرکارخانم
اشرف منظم با حفظ سمت معاونت آموزشی و پرورشی سمپاد در این جایگاه بودن دو سال 86سرکار خانم الهه خطیبیان
به مدت یکسال و مجدداً سرکار خانم منظم از سال 86تا 88این مسئولیت را عهده دار بودند .خانم فخر از سال 88تا 92و
بعد خانم رضایی ا ز سال 93تا 95و از سال 95تاکنون سرکار خانم طاهره کردی سکاندار این مسئولیت هستند.
اهمیت ضرورت تدوین سند راهبردی
اهمیت تدوین برنامه راهبردی نظام تعلیم و تربیت به حدی است که عموم نظام های آموزش و پرورش کشورها به این اهتمام
ورزیده اند .در کشور ضرورت تدوین سند راهبردی نظام تعلیم و تربیت از دهه 60شمسی تحت عنوان تغییر بنیادین نظام
آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت .مقام معظم رهبری از ابتدای دهه 70لزوم برنامه ای مبتنی برآموزه های دینی
و فرهنگ ایرانی اسلامی را برای حذف نظام آموزشی تقلیدی تأکید فرمودند همچنین اصول و سیاست های حاکم بر برنامه
های توسعه پنج ساله توسه ،به ویژه برنامه توسعه چهارم کشور ،تدوین سند ملی آموزش و پرورش را مصوب نمود .خوشبختانه
این تلاش ها منجربه تدوین و تصویب سندتحول بنیادین درسال 1390توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی شد .بی تردید این
سندکلان تا زمانی که اجرا نشود ،دستیابی به اهداف آن غیرممکن و محال است و این سند همانند ده ها سند کشور درکتابخانه
ها و لابه لای سایر اسناد بایگانی می شود.
ما در دبیرستان فرزانگان برآنیم تا با الهام از اسناد فرادستی به ویژه سند تحول بنیادین و اساسنامه سازمان ملی پرورش استعداد
های درخشان ،درقالب یک سندراهبردی چارچوبی برای علمی ساختن تفکر راهبردی و مدیریت عملیات برای حصول به نتایج
مطلوب دبیرستان با ویژگی های مشخص( ، )1اندازه پذیر( ، )2قابل حصول( ، )3واقع گرایانه( )4و زمان مند( ،)5برنامه ریزی نمائیم.
1- Specific
2- Measurable
3- Attainable
4- Realistic
5- Timely
سند راهبردی دبیرستان فرزانگان()1
7