Page 11 - سند راهبردی دبیرستان فرزانگان
P. 11

‫ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه‬

  ‫‪- 1‬با تحلیل و ارزیابی الگوها و روابط حاکم بر پدیده های انسانی‪ ،‬طبیعی (آیات الهی) و حل مسائل ریاضی از مدل سازی‬
                                                                ‫برای شناخت و حل مسائل واقعی زندگی استفاده کند‪.‬‬

  ‫‪- 2‬طی یک فرآیند کار مشارکتی در سطح مدرسه‪ ،‬ایده ها و یافته های علمی– فناورانه را دربارة یک موضوع مطالعه و آزمایش‬
                                        ‫کند و یافته های خود را با رعایت اخلاق علمی در سطح فرا مدرسه ای ارائه کند‪.‬‬

  ‫‪ - 3‬با بهره گیری از سواد فناوری و بررسی وضعیت آینده‪ ،‬تحولات علمی و فناوری‪ ،‬ایده خود را در قالب یک طرح یا محصول‬
                                                                                                        ‫ارائه کند‪.‬‬

                                                   ‫ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی‬

‫‪-1‬با شناخت حقوق و مسئولیت های خود در زندگی اجتماعی‪ ،‬سیاسی‪ ،‬مسائل جامعه (مشکلات و آسیب های اجتماعی زیست‬
‫محیطی و‪)...‬را شناسایی کند و وظایف خود را برای حل آن ها در راستای حفظ امنیت و منافع ملی‪ ،‬وحدت و انسجام اجتماعی‬

                                                                                                       ‫انجام دهد‪.‬‬
‫‪-2‬با بهره گیری از شیوة کنش اقناعی در تعاملات اجتماعی‪ ،‬سیاسی‪ ،‬مهارت گفتگو و مشارکت سازنده در فعالیت های جمعی‬

                                                                                  ‫و مدیریت مشارکتی را تجربه کند‪.‬‬
‫‪ -3‬با تحلیل ساز و کار های تکوین‪ ،‬تداوم و تغییر زندگی اجتماعی‪ ،‬سیاسی‪ ،‬موقعیت مکانی‪ ،‬زمانی را انتخاب کند‪ .‬وظایف و‬

                 ‫مسئولیت های اجتماعی‪ ،‬سیاسی مرتبط بر آن را در سطح خانوادگی‪ ،‬محلی‪ ،‬ملی و بین المللی انجام دهد‪.‬‬
‫‪ -4‬با تحلیل و ارزیابی فرهنگ و تمدن ایرانی– اسلامی و سیر تحول آن‪ ،‬روش هایی را برای صیانت و گسترش این فرهنگ و‬

                                                  ‫تعامل میان فرهنگی در سطح محلی‪ ،‬ملی و بین المللی پیشنهاد کند‪.‬‬

                                                  ‫ساحت تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای‬

 ‫‪- 1‬با درک ابعاد و روند شکل گیری مسائل و تحولات اقتصادی در فضای واقعی و مجازی الگوی رفتار اقتصادی خود‪ ،‬خانواده‬
                                                ‫و جامعه را بررسی کند و روش هایی برای تدبیر معاش حلال بکار گیرد‪.‬‬

   ‫‪ -2‬با شناسایی تحولات عرصه اشتغال و سرمایه گذاری‪ ،‬صلاحیت های حرفه ای خود را ارزیابی و برای کسب و کار و نقش‬
                                                                          ‫آفرینی اقتصادی در آینده برنامه ریزی کند‪.‬‬

‫‪ -3‬با شناخت عمومی از بخش ها و سیاست های کلان اقتصادی و درک رفتار های مثبت و منفی بازیگران اقتصادی در سطح‬
                                                        ‫ملی و فرا ملی تأثیر آن را برمسائل اقتصادی جامعه تحلیل کند‪.‬‬

                                                                 ‫سند راهبردی دبیرستان فرزانگان(‪)1‬‬
                                                                                    ‫‪11‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16