Page 11 - سند راهبردی دبیرستان فرزانگان
P. 11
ساحت تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
- 1با تحلیل و ارزیابی الگوها و روابط حاکم بر پدیده های انسانی ،طبیعی (آیات الهی) و حل مسائل ریاضی از مدل سازی
برای شناخت و حل مسائل واقعی زندگی استفاده کند.
- 2طی یک فرآیند کار مشارکتی در سطح مدرسه ،ایده ها و یافته های علمی– فناورانه را دربارة یک موضوع مطالعه و آزمایش
کند و یافته های خود را با رعایت اخلاق علمی در سطح فرا مدرسه ای ارائه کند.
- 3با بهره گیری از سواد فناوری و بررسی وضعیت آینده ،تحولات علمی و فناوری ،ایده خود را در قالب یک طرح یا محصول
ارائه کند.
ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی
-1با شناخت حقوق و مسئولیت های خود در زندگی اجتماعی ،سیاسی ،مسائل جامعه (مشکلات و آسیب های اجتماعی زیست
محیطی و)...را شناسایی کند و وظایف خود را برای حل آن ها در راستای حفظ امنیت و منافع ملی ،وحدت و انسجام اجتماعی
انجام دهد.
-2با بهره گیری از شیوة کنش اقناعی در تعاملات اجتماعی ،سیاسی ،مهارت گفتگو و مشارکت سازنده در فعالیت های جمعی
و مدیریت مشارکتی را تجربه کند.
-3با تحلیل ساز و کار های تکوین ،تداوم و تغییر زندگی اجتماعی ،سیاسی ،موقعیت مکانی ،زمانی را انتخاب کند .وظایف و
مسئولیت های اجتماعی ،سیاسی مرتبط بر آن را در سطح خانوادگی ،محلی ،ملی و بین المللی انجام دهد.
-4با تحلیل و ارزیابی فرهنگ و تمدن ایرانی– اسلامی و سیر تحول آن ،روش هایی را برای صیانت و گسترش این فرهنگ و
تعامل میان فرهنگی در سطح محلی ،ملی و بین المللی پیشنهاد کند.
ساحت تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای
- 1با درک ابعاد و روند شکل گیری مسائل و تحولات اقتصادی در فضای واقعی و مجازی الگوی رفتار اقتصادی خود ،خانواده
و جامعه را بررسی کند و روش هایی برای تدبیر معاش حلال بکار گیرد.
-2با شناسایی تحولات عرصه اشتغال و سرمایه گذاری ،صلاحیت های حرفه ای خود را ارزیابی و برای کسب و کار و نقش
آفرینی اقتصادی در آینده برنامه ریزی کند.
-3با شناخت عمومی از بخش ها و سیاست های کلان اقتصادی و درک رفتار های مثبت و منفی بازیگران اقتصادی در سطح
ملی و فرا ملی تأثیر آن را برمسائل اقتصادی جامعه تحلیل کند.
سند راهبردی دبیرستان فرزانگان()1
11