Page 14 - سند راهبردی دبیرستان فرزانگان
P. 14

‫نقاط ضعف (‪)Weakness‬‬

                                  ‫‪ -‬فضای مدرسه(فرسودگی فضا و سرانه کم فضاهای آزاد ورزشی‪ ،‬فرهنگی و هنری و‪).....‬‬
                                              ‫‪ -‬استقرار در مرکز شهر (طرح ترافیک‪ -‬آلودگی‌ها‪ -‬مشکلات حمل و نقل )‬

 ‫‪ -‬متناسب نبودن ساختار تشکیلاتی از ابعاد آموزشی‪ ،‬پژوهشی و پرورشی با رسالت و مأموریت پرورش استعداد های درخشان‬
                                                             ‫‪ -‬تراکم زیاد دانش آموزان نسبت به فضای کالبدی کلاس‬
                                                               ‫‪ -‬عدم تناسب برنامه درسی با ویژگی و نیاز دان ‌شآموزان‬
                                                             ‫‪ -‬ضعف انعکاس برنامه ها و اخبار موفقیت های دبیرستان‬
                                                                          ‫‪ -‬نبود ساز و کار مناسب اجرایی و انضباطی‬

‫‪ -‬عدم استقبال دانش آموزان از شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی و ورزشی در مراحل استانی و کشوری علیرغم‬
                                                                                             ‫وجود استعداد در آنها‬

                                                             ‫فرصت ها(‪)Opportunity‬‬

                                            ‫‪ -‬حمایت مقام معظم رهبری از مدارس سمپاد و تأکید بر تقویت این مدارس‬
                                                             ‫‪ -‬نگرش مثبت والدین و جامعه به تحصیل در این مدارس‬
                                                                 ‫‪ -‬وجود یک سازمان مستقل (سمپاد)در حوزه ستادی‬

                                                ‫‪ -‬استقبال دانشگاه های خارجی از دانش آموزان سمپادی و پذیرش آنان‬
                                            ‫‪-‬تعامل مؤثر و مشارکت فارغ التحصیلان مدارس سمپاد با برنامه های مدرسه‬
          ‫‪-‬وجود مراکز علمی و پژوهشی مرتبط با نیاز های دانش آموزان (باشگاه دانش پژوهان جوان و دانشگاه های تهران)‬

                                                                           ‫‪-‬ارتباط مؤثر اولیاء دانش آموزان با مدرسه‬

                                                                      ‫تهدید ها (‪)Threat‬‬

                   ‫‪-‬استراتژی و فعالیت مدارس رقیب (آموزشگاه های علمی آزاد– مدارس غیر دولتی و سایر مدارس خاص)‬
                                   ‫‪-‬عدم ثبات در ساختار تشکیلاتی سازمان های فرا دست و تغییر آیین نامه ها و مقررات‬
                                                                    ‫‪-‬محدودیت های منابع مالی و فقدان درآمد پایدار‬
                                                         ‫‪-‬پایین بودن سهم بودجه مدرسه از اعتبارات آموزش و پرورش‬
                                                                  ‫‪-‬خروج فارغ التحصیلان مدرسه از کشور(فرار مغزها)‬
                                                                  ‫‪-‬وجود فرهنگ ها و طبقه های مختلف دانش آموزان‬

              ‫‪ -‬ایجاد زمینه های ادراک نابرابری منفی در میزان حقوق و مزایای کارکنان مدرسه درمقایسه با مدارس عادی‬

                                                                ‫سند راهبردی دبیرستان فرزانگان(‪)1‬‬
                                                                                   ‫‪14‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19