Page 12 - سند راهبردی دبیرستان فرزانگان
P. 12
فصل دوم :اهداف کلان
چشم انداز)vision(:
دبیرستان فرزانگان درافق1404هجری شمسی ،با فراهم آوردن زمینه های لازم برای کسب اهداف در ابعاد دانشی(،)1
نگرشی ( ، )2مهارتی( ، )3درمحیطی جذاب و پر نشاط برای رشد و شکوفایی استعداد های مختلف دانش آموزان در زمینه های
علمی ،پژوهشی ،اجتماعی -اخلاقی و گسترش پیام های والای انقلاب و فرهنگ جهان اسلام در جایگاه اول علمی ،پژوهشی و
فرهنگی دربین تمامی مدارس کشورهم دخترانه وهم پسرانه دوره دوم متوسطه جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.
ارزش ها )values(:
- 1پرورش انسانی موحد ،مؤمن ،معتقد به معاد و آشنا به مسئولیت ها و وظایف در برابر خدا ،فرد ،دیگران و طبیعت ،فردی
عاقل ،عدالت خواه ،صلح جو ،ظلم ستیز ،جهادگر ،شجاع ،ایثارگر و وطن دوست ،جمع گرا ،جهانی اندیش و ولایت مدار و منتظر
- 2پرورش ،ارتقاء و تعمیق انواع و مراتب عقلانیت در همه ساحت های تعلیم و تربیت
- 3زمینه سازی برای کسب شایستگی های پایه
- 4پرورش روحیه هنرمندانه ،خلاقیت ،کارآفرینی ،هنری و آینده پژوهی
بیانیهی مأموریت )mission(:
آماده سازی دان شآموزان با تأکید بر وجوه مشترک (انسانی ،اسلامی ،ایرانی)جهت کسب شایستگی های پایه برای درک و اصلاح
مداوم موقعیت خود و دیگران به همت خانواده بزرگ فرزانگان در راه ارتقاء و تعالی و پیشرفت و آبادانی جمهوری اسلامی ایران.
-1آگاهی ها ،دانایی ها و معلوماتی که دردسترس یک فرد می باشد و براساس آن به قضاوت هایی دست می زند.
-2گرایش ذهنی در انسان برای عمل در جهت موافق یا مخالف با یک شیء معین و یا شیوه های آمادگی در جهت موافق یا مخالف با چیز هاست.
-3توانایی های قابل پرورش شخص که در عملکرد و ایفای وظایف او منعکس می شود به عبارت دیگر توانایی به کاربردن مؤثر دانش و تجربه شخصی است.
سند راهبردی دبیرستان فرزانگان()1
12