Page 12 - سند راهبردی دبیرستان فرزانگان
P. 12

‫فصل دوم‪ :‬اهداف کلان‬

                                                                     ‫چشم انداز‪)vision(:‬‬

‫دبیرستان فرزانگان درافق‪1404‬هجری شمسی‪ ،‬با فراهم آوردن زمینه های لازم برای کسب اهداف در ابعاد دانشی(‪،)1‬‬
‫نگرشی (‪ ، )2‬مهارتی(‪ ، )3‬درمحیطی جذاب و پر نشاط برای رشد و شکوفایی استعداد های مختلف دانش آموزان در زمینه های‬
‫علمی‪ ،‬پژوهشی‪ ،‬اجتماعی‪ -‬اخلاقی و گسترش پیام های والای انقلاب و فرهنگ جهان اسلام در جایگاه اول علمی‪ ،‬پژوهشی و‬

       ‫فرهنگی دربین تمامی مدارس کشورهم دخترانه وهم پسرانه دوره دوم متوسطه جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد‪.‬‬

                                                                      ‫ارزش ها ‪)values(:‬‬

‫‪ - 1‬پرورش انسانی موحد‪ ،‬مؤمن‪ ،‬معتقد به معاد و آشنا به مسئولیت ها و وظایف در برابر خدا‪ ،‬فرد‪ ،‬دیگران و طبیعت‪ ،‬فردی‬
‫عاقل‪ ،‬عدالت خواه‪ ،‬صلح جو‪ ،‬ظلم ستیز‪ ،‬جهادگر‪ ،‬شجاع‪ ،‬ایثارگر و وطن دوست‪ ،‬جمع گرا‪ ،‬جهانی اندیش و ولایت مدار و منتظر‬

                                   ‫‪ - 2‬پرورش‪ ،‬ارتقاء و تعمیق انواع و مراتب عقلانیت در همه ساحت های تعلیم و تربیت‬
                                                                     ‫‪ - 3‬زمینه سازی برای کسب شایستگی های پایه‬

                                               ‫‪ - 4‬پرورش روحیه هنرمندانه‪ ،‬خلاقیت‪ ،‬کارآفرینی‪ ،‬هنری و آینده پژوهی‬

                                                             ‫بیانیه‌ی مأموریت ‪)mission(:‬‬

‫آماده سازی دان ‌شآموزان با تأکید بر وجوه مشترک (انسانی‪ ،‬اسلامی‪ ،‬ایرانی)جهت کسب شایستگی های پایه برای درک و اصلاح‬
‫مداوم موقعیت خود و دیگران به همت خانواده بزرگ فرزانگان در راه ارتقاء و تعالی و پیشرفت و آبادانی جمهوری اسلامی ایران‪.‬‬

                                                         ‫‪-1‬آگاهی ها‪ ،‬دانایی ها و معلوماتی که دردسترس یک فرد می باشد و براساس آن به قضاوت هایی دست می زند‪.‬‬
                           ‫‪-2‬گرایش ذهنی در انسان برای عمل در جهت موافق یا مخالف با یک شیء معین و یا شیوه های آمادگی در جهت موافق یا مخالف با چیز هاست‪.‬‬
                   ‫‪-3‬توانایی های قابل پرورش شخص که در عملکرد و ایفای وظایف او منعکس می شود به عبارت دیگر توانایی به کاربردن مؤثر دانش و تجربه شخصی است‪.‬‬

                                                                ‫سند راهبردی دبیرستان فرزانگان(‪)1‬‬
                                                                                   ‫‪12‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17