20 اسفند 1396

جامعه شناسی مصرف

مولف: T روابط عمومی   /  دسته: دسته بندی نشده   /  رتبه دهید:
/5

معرفی کتاب
کافه کتاب فرزانه به علاقمندان علوم اجتماعی خواندن این کتاب را پیشنهاد می کند :

درباره  کتاب: جامعه_شناسی_مصرف
نویسنده:پیتر کاریگان
ترجمه: سعید صدرالاشرافی
معرفی کتاب:
پیتر کاریگان (استاد دانشکده‌ی جامعه‌شناسی دانشگاه نیو انگلند، استرالیا) در این اثر با نگاهی جامع و روشن به جامعه‌شناسی مصرف، رابطه‌ی بین تولید و مصرف در جوامع سرمایه‌داری متاخر را مورد تحلیل قرار داده و به کاوش در جهان‌های گوناگون معنایی می‌پردازد که مصرف‌کننده‌های معاصر در آنها زندگی می‌کنند.
کتاب حاضر با مروری دقیق و تاریخی از ظهور جامعه‌ی مصرفی آغاز می‌شود و ادبیات گوناگونی را بررسی می‌کند- از مک کراکن تا کمپل- که متوجه الگوهای مصرف تا سیاست، اقتصاد و فرهنگِ "ارضای نفس" است. پیتر کاریگان سپس مباحث نظری مصرف و عادت‌های مصرف‌کننده را برجسته می‌کند. این نویسنده تبیین‌های روشنی از آثار ژان بوردیار در مورد نظام اشیا و پیر بوردیو در مورد تمایز و سرمایه فرهنگی ارائه می‌دهد، که فهم آنها اغلب با پیچیدگی‌هایی همراه بوده است.
مباحث تاریخی و نظری این اثر  ابزارهای لازم  را برای بررسی زمینه‌های عمده در جامعه‌شناسی مصرف در اختیار دانشجویان علوم اجتماعی و مطالعات فرهنگی و علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌دهد، زمینه‌هایی که عبارتند از:
•"تجربه‌ی خرید" از فروشگاه‌های بزرگ تا مراکز خرید عمومی، از مدرن گرفته تا پسامدرن.
•تبلیغات و رسانه‌های چاپی و رابطه‌ی آنها با جنسیت و هویت.
•غذا و "فرایند تمدن".
•نگاه خیره ی گردشگر و صنعت گردشگری.
•دستور زبان مد.
منبع: سایت نشر گل اذین

تعداد مشاهده (806)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "جامعه شناسی مصرف"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید