۰۲ خرداد ۹۶, ۱۵:۳۲
سلام ! هر موجودی خالقی داره . سوالی که دارم اینه که پس چطوریه که خداوند خالقی نداره ؟ 
۲۳ مهر ۹۶, ۱۱:۰۹
بسم الله الرحمن الرحیم باسلام به پرسشگر عزیز ورود شمارا به سایت در سال جدید خوش آمد می گوییم امیدوارم با همکاری شما عزیزان فرزانه بتوانیم صفحه پر باری از پرسشهای متنوع داشته باشیم ومانیز به مقدار اطلاعاتمان با پاسخهای قانع کننده در خدمت شما باشیم .
۲۳ مهر ۹۶, ۱۱:۳۳
درپاسخ باید به این چند سؤال توجه شود؛ زیرا این سؤال ها ذهن را برای درک پاسخ اصلی آماده تر می سازد؛ رطوبت هر چیز از آب است. رطوبت آب از چیست و از کجاست؟ چربی همه غذاها از روغن است. چربی روغن از چه و از کجاست؟ شوری همه چیز از نمک است. شوری نمک از کجاست؟ پاسخ این است که رطوبت برای آب و شوری برای نمک و چربی برای روغن ذاتی آنها است. همچنین هنگامی که سؤال شود هستی هر موجودی از خدا است پس هستی خدا از کیست؟ پاسخ می دهیم: هستی خدا ذاتی او و از خود او است و از جای دیگر نیست.( این یک جواب اجمالی سلام)
۲۳ مهر ۹۶, ۱۳:۴۱
جواب تفصیلی: خداوند متعال نیز عین وجود، و وجود، عین ذات و حقیت اوست پس نیازی به چیزی که به او وجود دهد ندارد. با توجه به مطالب فوق حال باید بررسی کرد : آیا اساسا این سوال درست است؟ در غالب یک مثال عرض میکنم : اگر از ما بپرسند چرا این شخص امروز غذا نمیخورد؟ سوال قابل فهم است و میتوان دنبال جوابی برای او گشت و دست اخر علت غذا نخوردنش را کشف نمود. ولی اگر از ما سوال کنند چرا این سنگ امروز غذا نمیخورد؟ مضمون سوال قابل انتقال است و همچنین میتوان دنبال جواب گشت ولی بعید بتوان به جواب رسید. زیرا سوال از غذا خوردن یا نخوردن در مواردی که قابلیت غذا خوردن وجود داشته باشد صحیح است. پس وقتی از خالق داشتن یا خالق نداشتن سوال میشود باید توجه داشت که برای موجوداتی باید دنبال خالق گشت که اساسا ظرفیت خالق داشتن را داشته باشند و الا ... . نتیجه اینکه به این مدل سوالات میگویند ،خود ویرانگر، یعنی جواب سوال در خود سوال وجود دارد؛ وقتی میگوییم چرا خدا خالق ندارد باید بگوییم انچیزی که خالق دارد دیگر خدا نیست. پس اگر خداست خالق ندارد . خلاصه کل بحث : خدا خالق ندارد چون خدایی که خالق داشته باشد دیگر خدا نیست.